В неділю 1 жовтня 2023 р вздовж узбережжя Одеси пройшли одразу 8 суден – вранці з портів Південний та Чорноморськ вийшли 3 завантажені кораблі, а ще 5 суден увійшли до портів Великої Одеси для завантаження, – повідомляє Інститут Чорноморських стратегічних досліджень.
Вийшли з портів такі судна (загальною вантажопідйомністю 134,229 тис т):
Водночас увійшли такі судна (загальною вантажопідйомністю 126,376 тис т):
Під час стабільної роботи «зернового коридору» у вересні – жовтні 2022 р до портів Великої Одеси також заходило по 5 суден за день, тому зараз Україні дуже важливо вийти на такі ж показники та продемонструвати здатність самостійно забезпечити безпечний маршрут для аналогічної кількості суден.
Збільшенню кількості судновласників, які погодилися працювати через чорноморські порти України, сприяли укладені зі страховими компаніями угоди. Так, британський страховий та перестрахувальний брокер Miller у партнерстві з технологічною компанією Clearwater Dynamics (CWD) та урядом України розробив механізм повного страхування військових ризиків для суден у Чорному морі. Для цього буде використана технологія CWD, яка дозволяє поєднувати розширене відстеження суден з цілодобовим моніторингом операційної ситуації та звітністю про судно як під час руху, так і під час перебування в порту, що дає страховикам і андеррайтерам додатковий рівень безпеки.
Керівник підрозділу Direct Marine компанії Miller Нік Саммерс розповів, що «використовуючи технологію CWD та оперативну підтримку, ми можемо надавати страховикам інформацію, необхідну для страхування суден під час їх руху чорноморським коридором. Ми відкриті для будь-яких запитів і намагатимемось допомогти Україні відновити життєво важливі міжнародні шляхи перевезення її зерна».
Джерело: GrainTrade