Попри підвищення світових котирувань наприкінці тижня (в т.ч. через нові ракетні обстріли РФ території України, а також перспективи скорочення українського врожаю-2023), індикативи FOB на українську пшеницю в глибоководних портах Чорного моря залишились без змін, а на базисі СРТ-порт розпочалось зниження. Про це розповіла керівниця відділу зернових та олійних ринків ІА «АПК-Інформ» Анна Танська.
«Українське зерно залишалося одним із найдешевших у світі на тлі високих ризиків і суттєвого скорочення заходів/виходів суден до/із портів Великої Одеси. Поряд із цим спостерігалося подальше зниження ставок фрахту, а також залізничної й автомобільної логістики», – повідомила експертка.
Вона також додала, що підвищити темпи експорту з глибоководних портів дедалі заважає саботаж російських експертів у складі СКЦ, які навмисно зменшують кількість інспекцій суден у Босфорі (до 2-3 на добу замість необхідних 15-18 і більше) і затягують час перевірок (у т.ч. шляхом перевірки параметрів суден, що не регламентуються документами СКЦ і не мають жодного відношення до предмета інспекції).
Так, уже наприкінці тижня закупівельні ціни трейдерів на продовольчу пшеницю та фураж у морських портах знизилися на 5-10 USD/т, до 200-225 і 180-205 USD/т СРТ-порт.
«Як і очікувалося, через бажання встигнути реалізувати якомога більше агропродукції морем до наступної пролонгації «зернової угоди» з повноцінним відновленням роботи після свят трейдери почали форсувати закупівлю, що спочатку суттєво підтримало ціни на зерно на базисі СРТ-порт. Проте більшість із них доволі швидко покрили свої поточні потреби і сформували необхідні запаси сировини під наступні судна, тому вже наприкінці тижня частина зернотрейдерів призупинили закупівлю і почали знижувати ціни», – пояснила А. Танська.
За подальшим розвитком ситуації на українському ринку зернових та продуктів їх переробки стежте в стрічці новин нашого сайту. Більш детальна інформація доступна для передплатників тижневих оглядів «АПК-Інформ».
Джерело: АПК-Інформ