Протягом тижня ставки фрахту з річкових портів Дунаю та глибоководних портів Великої Одеси залишалися стабільними, – повідомляє компанія Atria Brokers.
Станом на 1 лютого ставки на перевезення кукурудзи костерами 6 тис. т з портів Рені та Ізмаїл залишилися на рівні попереднього тижня:
Вартість фрахту на перевезення кукурудзи хендісайзами залишилися незмінними на рівні:
Вартість перевезення баржами кукурудзи до Констанци та соняшнику до Русе/Сілістра знизилася на 2 €/т до 15 €/т та 21 €/т відповідно.
Нарощування експорту через чорноморські порти зменшує обсяги поставок через порти Дунаю, зокрема в напрямку Констанци. Це знижує вартість перевалки в румунських портах, особливо з огляду на збільшення потужностей перевалки.
Нагадаємо, що Єврокомісія в межах програми «Шляхи солідарності», спрямованої на полегшення торгівлі України, виділила Румунії 126 млн євро для нарощування потужностей портів, які після початку війни в Україні зіткнулися з різким збільшенням обсягів експорту. Програма, що діятиме до 31.12.2024, передбачає виділення грантів загальною сумою до 10 млн євро логістичним компаніям, які працюють у румунських портах Констанца, Галац, Джурджу на східному кордоні ЄС, Поарта-Альба, Мідія та Наводаріканал — Дунай — Чорне море, а також у “портах-супутниках” Констанци — Мідії та Мангалії в Сулінському каналі.
Віцепрезидентка Єврокомісії з конкурентної політики Маргрет Вестагер зазначила, що цей крок дозволить Румунії подолати складнощі, пов’язані зі значним збільшенням обсягів перевалки в портах Дунаю та Чорного моря.
Джерело: GrainTrade