Згідно з повідомленням ООН, робота зернового коридору з портів України відновилася поки не в повній мірі, але ООН та Туреччина співпрацюють з іншими сторонами з метою усування всіх перешкод, що заважають роботі зернової ініціативи.
«За наданими до СКК українською делегацією даними, в черзі на вхід до портів України знаходяться 54 судна, від 11 з них заявки для реєстрації надані в СКК», – повідомляє ООН.
Проте 25 травня СКК не зареєструвала жодного нового судна, а 26 травня погодила лише 2. Наразі в портах України під завантаженням знаходяться 13 суден – 6 у Чорноморську та 7 в Одесі. Середня кількість щоденних вхідних та вихідних перевірок у травні знизилася до 3,2 кораблі за добу, що є найнижчим показником з серпня 2022 р, коли запрацював зерновий коридор.
Варто зазначити, що кораблі, які прямують до порту Південний, російські представники без жодних пояснень відмовляються інспектувати, намагаючись таким чином примусити Україну до відновлення транзиту та експорту російського аміаку.
Після тривалої перерви, викликаної саботажем роботи зернового коридору російськими інспекторами, 28 травня з портів Великої Одеси вийшли два судна з українською агропродукцією. З порту Чорноморськ до Босфору пішов балкер ELEFSIS з 64 тис т кукурудзи, а з порту Одеси – суховантаж XIN SHUN з 19,5 тис т ячменю та 44 тис т кукурудзи. Крім того, в цей день під завантаження до портів України зайшли ще три судна – два в порт Одеса та одне – в порт Чорноморськ. Наразі в цих портах під завантаження знаходяться 12 судів.
Навіть низька кількість заходів судів дозволила міжнародним трейдерам відновити закупівлю агропродукції в портах Одеси та Чорноморська, хоча закупівельні ціни залишаються досить низькими, і не влаштовують аграріїв.
Джерело: GrainTrade