У другій половині сезону торговельна активність на зернових ринках традиційно зменшується, що призводить до зниження цін на фрахт судів та агропродукцію. Через бойові дії та блокування портів росіянами вартість фрахту судів до українських портів у 2-3 рази вища, ніж до російських, що збільшує збитки вітчизняних експортерів.
За даними видання USM, ставки фрахту відправок костерами знизилися для портів Чорного моря – до 35,15 $/т, для портів Азовського моря – до 58,01 $/т, для відправок хендісайзами для портів Чорного моря – до 31,7 $/т, тоді як ставки відправок панамаксами виросли до 26,61 $/т.
Наразі вартість відправки партій зерна складає:
Минулого тижня робота зернового коридору була призупинена через саботаж огляду судів російськими інспекторами. ЇЇ вдалося поновити, але експорт агропродукції за 10 днів квітня склав лише 800 тис т, тоді як за такий же період у березні було відвантажено 1,7 млн т.
На всіх майданчиках рф нагадує, що роботу зернового коридору продовжено лише до 17 травня, тому трейдери не ризикують фрахтувати судна на другу половину травня, що негативно впливає на закупівельні ціни.
Джерело: GrainTrade