Невизначеність щодо подальшої дії «зернової угоди» все більше стримує торгову активність за напрямком глибоководних портів та чинить тиск на закупівельні ціни трейдерів. Про це розповіла керівниця відділу зернових та олійних ринків ІА «АПК-Інформ» Анна Танська.
«Українська сторона наголошує на продовженні дії «угоди» одразу на рік, розширенні номенклатури експорту та включенні до цієї ініціативи Миколаївського МТП. Наголошується також на необхідності нормалізації роботи «коридору» завдяки усуненню саботажу з перевірками російськими інспекторами в складі СКЦ. Пролонгація «угоди» на рік замість 120 днів забезпечить можливість планування, що особливо важливо для форвардного ринку. Проте учасники ринку налаштовані досить стримано. Більшість схиляється до того, що після 19 березня «коридор» продовжить роботу на таких самих умовах, як зараз (у т.ч. зі збереженням усіх поточних проблем). У такому разі розширення переліку позицій агроекспорту призведе до збільшення конкуренції за прохід суден», – прокоментувала експертка.
Серед позитивного вона зауважила, що на засіданні Верховної Ради від 24 лютого було ухвалено зміни до держбюджету, згідно з якими надаватимуться гарантії компенсації шкоди в сумі до 20 млрд грн фрахтувальникам, операторам та/або власникам суден, що працюють у межах «зернового коридору».
Так, ціни попиту в портах Великої Одеси на кукурудзу знизилися до 193-198 USD/т, або 7550-7600 грн/т СРТ-порт. Ціни попиту в порту Миколаїв на фуражну кукурудзу переважно становили 6700-6850 грн/т.
За подальшим розвитком ситуації на українському ринку зернових та продуктів їх переробки стежте в стрічці новин нашого сайту. Більш детальна інформація доступна для передплатників тижневих оглядів «АПК-Інформ».
Джерело: АПК-Інформ