За дев’ять місяців 2022 року представники туристичної галузі України сплатили на 33,34% менше податків, ніж за аналогічний період 2021 року. Так, загальна кількість платників податків, які займаються туристичною діяльністю, за дев’ять місяців поточного року скоротилася в середньому на 28%. Про це Агровістям повідомили в Державному агентстві розвитку туризму.
При цьому зафіксовано, що кількість юридичних осіб зменшилася на 36%, а фізичних – на 25%.
Найбільша частка надходжень до держбюджету за дев’ять місяців поточного року сплачена готелями – майже 673 млн грн. Але вона все ж на 35% менша порівняно з таким самим періодом у 2021 році.
А от частка сплаченого податку від діяльності турбаз, кемпінгів, дитячих таборів відпочинку зменшилася майже на 65% – сплачено 110 млн грн податку проти 316 млн грн за аналогічний період 2021 року.
Також спостерігається спад на 32% від діяльності туристичних операторів – вони сплатили до держбюджету за перші 9 місяців цього року 125 млн. грн податків, тоді як за аналогічний період у 2021 року ними у казну держави було сплачено 184 млн грн.
Зростання розміру сплаченого податку за дев’ять місяців 2022 року продемонстрували Львівська (197 млн проти минулорічних 151 млн), Івано-Франківська (136 млн – проти майже 104 млн), Київська (120 млн – проти майже 89 млн) області.
Значний спад податкових надходжень зафіксований у Києві та Одеській області. На Одещині – на 78%, а у м. Київ – на 43%.
Голова Державного агентства розвитку туризму Мар’яна Олеськів зазначає, що, попри війну, туристична галузь України продовжує працювати. «Представники галузі досить швидко перелаштувалися на рейки війни. Готелі на територіях, де немає бойових дій працювали, як прихистки для тих, хто вимушений був тікати від масштабних обстрілів. Влітку туроператори, які спеціалізуються на внутрішніх подорожах змогли відновити свою діяльність на 50%. Попри проблеми з електрикою великі гірськолижні курорти запускають витяги і починають приймати туристів. Попереду у нас складні виклики. Наразі, працюємо над декількома проєктами, в тому числі з міжнародними партнерами, які допоможуть туристичній галузі України вистояти в цей непростий час».